Ovatkohan prosentit muuttuneet kymmenessä vuodessa? Kysely vuodelta 2008!

Teuvalaisyritykset Framilla-lehden (julkaisija P-Graphic v. 2008) kyselyn tulokset:
Lehti jaettiin maaliskuulla 2008 jokaiseen talouteen Teuvalla ja siinä olleen kyselyn järjestivät Suunnittelutoimisto P-Graphic, Teuvan Yrittäjät ry. ja Teuvan kunta.
Vastauksia saapui 410 kappaletta ja kyselyn pääajatus oli kartoittaa ostoskäyttäytymistä ja palveluiden käyttöä Teuvalla.

Kysymykseen, tarkistatko ensin tuotteen saatavuuden Teuvalta, ennen kuin lähdet  muualle ostoksille, vastasi 90 % myönteisesti.Verotulojen jäämistä oman paikkakunnan käyttöön piti 75 % ensiarvoisen tärkeänä.
Suurimmat tarpeet, jotka vievät muualle asioimaan, löytyvät urheiluliikkeistä sekä lasten, aikuisten naisten ja miesten vaatetuspuolelta. Jotkut vastaajista kaipasivat myös kodinkoneita, ravintolaa ja autojen varaosia.

Vastaajista 21 % oli palveluiden määrään täysin tyytyväinen.Julkisten kulkuneuvojen liikennöintimääriin 66 % vastaajista oli tyytyväisiä. Lähinnä kaivattiin yhteyksiä rautatiepaikkakunnille ja työmatkaliikennettä Kauhajoen suuntaan sekä asiointiyhteyksiä sivukylistä kirkolle. Valtaosa vastaajista ilmoitti käyttävänsä omaa autoa.
Turvalliseksi asumisen Teuvalla koki 99 % vastaajista.
25 % väestöstä muuttaisi pois Teuvalta, jos edestakainen työmatka olisi 80 km.

97 % vastaajista oli tietoinen yrittäjäjärjestön järjestämistä yleisötapahtumista.
60 % tiesi, että yrittäjäyhdistyksessä Teuvalla on yritysjäseniä n. 200.
Yrittäjäyhdistyksen jakamista stipendeistä tiesi 98 % vastaajista.
Uuden yrityksen perustamisaikeissa olevista 85 % ottaisi yhteyttä ensin paikalliseen yrittäjäyhdistykseen.
Ostopaikan valinnan tärkein peruste oli palvelu. Seuraavaksi tulivat laatu, läheisyys ja hinta. Ostohyvitysperusteet vaikuttivat vain 3 %:lla vastanneista ostopaikan valintaan.

Paikkakunnan tapahtumista kiinnosti eniten kesämarkkinat 25 %. Seuraaviksi tulivat Elolystit 15 % ja kesäteatteri Tanula 13 %. Vanhanajan markkinat 9 % ja Sauna-ajot 7 %. Loput jakautuivat tasaisesti talvimarkkinoiden, revyyn ja yhteismyyjäisten kesken.